ტურიზმი - საფუძვლები, პრაქტიკა, თეორია
ავტორი: ჯარლზ რ. გელდნერი, ჯ.რ. ბრენტ რითჩი
მთავარი რედაქტორი და პროექტის ავტორი: როსტომ ბერიძე
გვერდების რაოდენობა: 546
გამოცემის თარიღი 2012
Creator: Baldacchino, Godfrey.
Edition: 1st ed.
Publisher: Amsterdam ; Elsevier Science; (June 28, 2006)
Format: El - Books
სახელმძღვანელო „შემომყვანი ტურიზმის ბიზნესის დასაგეგმად“ მიზნად ისახავს დაეხმაროს ტურისტული ბიზნესით დაინტერესებულ პირებს თუ ორგანიზაციებს შემომყვანი ტურიზმის განვითარებაში. იგი მოიცავს ბიზნესის დაგეგმვის ეტაპებს, ტურიზმის თანამედროვე ტენდენციებს, მიზნობრივი ბაზრების შესახებ მნიშვნელოვან ინფორმაციას, რჩევებს და რეკომენდაციებს.
Publisher: Routledge; 1st edition (December 7, 2016)
Language: English
Hardcover: 256 pages
Acknowledgements
Just before finishing this book I spent a weekend in London. This trip was to celebrate a ‘special’ birthday and, although seeing a show was not the reason for the trip, it seemed an obvious thing to do as part of the celebration. With no particular show in mind, a search for something suitable (and with tickets available!)
With over one billion tourists travelling the world every year, tourism has become a worldwide social and cultural phenomenon that engages people of all nations as both hosts and guests. re fundamental experience of tourism – visiting a new place and meeting its people and culture – is a transformative aspect that deƒnes tourism’s role as an agent of peace.
Who is this book for?
This book has been written for anyone working, or planning to work, in the leisure, travel and tourism industry, and who wants to develop their vocabulary for this line of work. The various exercises throughout the book focus on the key vocabulary that you would expect to understand and use on a day-to-day basis.